منتدى عالم الحياة الزوجية

هذا المنتدى خاص بالمتزوجين والمقبلين على الزواج وهو أحد مواقع شبكة منتديات !Yahoo مكتوب. ، انضم الآن واكسب المعرفة من أهل الاختصاص واعرض مشاركاتك و تعرف على اصدقاء جدد



+ الرد على الموضوع
صفحة 1 من 3 1 2 3 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 34
Like Tree0Likes

الموضوع: بليز ساعدونى و اعطونى رأيكم

  1. #1
    عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    12-12-2008
    المشاركات
    80

    Angry بليز ساعدونى و اعطونى رأيكم

    السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة

    انا عندى مشكلة تعبانى جدا و مش عارفة اسأل حد

    سأحكى لكم الحكاية و بليز اعطونى رأيكم

    تعرفت على شخص و انا فى اولى جامعو و انا دلوقتى فى سنة ثالثة. اعجبت بة من اول يوم رأيتة لكن كتمت فى نفسى لأنى خجولة ولا احب البنت ال تعترف للولد بحبها . و بعد ذلك بدأ يعاملنى معاملة كويسة جدا ويهتم انة يجلس معى . و كنت الاحظ انة معجب بى ولكنة لا يقول . و كنت اتمنى ان يصارحنى بحبة و كنت اخاف ان يصارحنى بحبة و يقول لى انة عاوز يصاحبنى لأنى كنت لا احب الصحوبية . مر علينا شهر و نصف و هو يلمح لى بحبة حتى طلب منى رقم موبايلى و اعطيتة لة و فهمتة انى اعطيتة لة على سبيل الزمالة . بعد 3 ايام كلمنى واعترف لى انة يحبنى و عاوز يصاحبنى مش عارفة ازاى انا وافقت . بس انا وافقت عشان انا بحبة جدا . سألتة فى مرة من المرات انت صاحبت واحدة من قبلى قال لى لا انتى اول واحدة اعجب بيها و اطلب انى اصاحبها . مرت الايام و اكتشفت انة كان مصاحب من قبلى بنات كتييييييييير حوالى 12 واحدة و و بعد ذلك اكتشفت انة بيكلم بنات و بيخرج معاهم و كان معرف كل بنت انة بيحبها و معجب بيها اتخانقت معاة و قلت لة انت ما قلتليش كدة انك صاحبت بنات و بتخرج معاهم قال لى انا كدة و لو مش عجبك نسيب بعض . و سبنا بعض حوالى اسبوع و صالحنى و قال لى ساعدينى انى اتخلص منهم صبرت كتتتتتتتتتير عشان اتخلص صبرت سنتين حتى تخلصت منهم . فى خلال السنتين اتخانقنا كتيييييييير و كان كل شوية يقولى انا مش عاوزك و ابعدى عنى. و كان لما يصاحنة كنت بوافق بشروط عبيطة جدا و هى انة يعاملنة كويس و يشعرنى بحبة .
    و ايضا فى خلال السنتين كان يجبرنى على ان يبوسنى و يحضنى و انا كنت ارفض فكان يهددنى انة هيعمل كدة مع واحدة غيرى فاضطريت انى اوافق لأنى كنت احبة و لا استطيع ان اتركة
    تطورت العلاقة بيننا و تطورت القبلات الى احضان الى لمس جسمى و كنت بقول لة انا مش بحب كدة يقولى و الله بحبك و هتجوزك انا لو مش بحبك همارس معاكى الجنس بس انا خايف عليكى و عمرى ما هعمال كدة كنت باخذ كلامة على انة فعلا بيحبنى و بيخاف عليا و انة بيعمل الحاجات دى عشان بيحبنى
    و كان يأتى لى الى البيت على اساس انة هيزاكر لى لكن كنا نتبادل القبلات و الاحضان و اللمسات
    حتى جاء يوم و كان اهلة مسافرين طلب منى ان اذهب لة و نفعل ما نفعلة رفضت زعل جدا و قال لى انتى مش مأمنانى على نفسك و مر هذا اليوم بنكد و كان كل ما اهلة يسافروا يقول لى و انا ارفض و نتخانق . حتى جاء اليوم ال رحت لة البيت الصراحة ما عمل فى ال انا كنت خايفة منة
    بس عمل كل شىء بعيدا عن ان يلامس عضوة الذكرى ل عضوى


    بس المشكلة انة على مدار ال 3 سنوات كانت مشاكلنا كتييييييييير و كان كل شوية يقول لى نسيب بعض
    و فى الاول لما نسيب بعض هو ال يصالحنى و يرجع لى بعد كدة انا ال كل شوية بصالحة رغم انى عارفة انى مش غلطانة ابدا او حتى لو غلطانة دة بسبب انة بيشتمنى و كل شوية يقول لى يا غبية

    بس عمرى ما شتمتة ولا قلت لة اى شىء يعايرة

    و كل ما اطلب منة اننا نخرج يرفض و مرة يقول لى مش معايا فلوس و مرة مش عاوز اخرج معاكى

    اوقات كتيييييير كنت انا ال بدفع الكافية

    و كنت كل ما اشحن رصيدى ببعت لة رصيد او اشحن لة

    وكل ما نتكلم فى التليفون بيحب المكالمة تكون كلها على الجنس و انا نفسى انى اتكلم معاة مكالمة عادية
    و لما منت بقول لة كدة يقولى انتى اصلك فقرية و نكدية

    الصراحة انا اهنت نفسى معاة كتيييييييير لدرجة انى حاسة انى حيوانة

    كل شوية شتائم و اهانة

    حدثت امس مشكلة و حاسة انة عملها عشان يتركنى و يبعد عنى و هى

    هو بيجى لى اليومين دول البيت على اساس انة يزاكر لى بس مش بنزاكر

    فقلت لة هتيجى يوم الاثنين قال لى لا عشان عندى دكتور هجيلك يوم الثلاثاء
    قلت لة طيب ممكن اروح لصديقتى البيت فى هذا اليوم قال لى اوك
    اتصل بى يوم الاحد و قال لى انا عاوز اجيلك قلت لة انا اتفقت مع صديقتى و انا عزماها عندهم فى البيت قال طيب بس حاولى

    الصراحة حاولت عشان انا ما احب ازعلة بس البنت رفضت عشان عندها امتحان
    فاعتزرت لة و قلت لة و الله انا حاولت معاها و ماما خلاص عملت الاكل ال هودية
    زعل منى و قفل السكة فى وشى حوال 20 مرة
    وحايلت فية و قلت لى امى هتزعل عشان هى تعبانة فى الاكل من امبارح
    و صديقتى هخلف ميعادى معاها
    قال لى روحى اشتغلى عندهم زى الخدامة

    المهم قلت لة انا نازلة رايحة دلوقتى قالى غورى فى داهية بالسلامة
    حاولت اتناقش معاة قفل الموبايل و خلص رصيدى

    ذهبت لصديقتى و بعد مرور 4 ساعات شحنت و كلمتة ما رد على
    فضلت وراة رد عليا و قال ياريت ما تتصلى تانى انا مش عاوز اعرفك حاولت لتناقش معاة رفض
    فاعطيت التليفون لخالتى و تناقشت معاة فرفض فأعطيتنى التليفون طلب منى الا اكلمة تانى و ابعد عنة قفلنا

    الصراحة انا بحبة جدا و كل ما تيجى سيرتة ببكى

    و فى بعض الاحيان احس انى مش مبسوطة ابدا

    انا حاسة ان مشاعرى متلخبطة جدا
    و مش عارفة اكلمة تانى و اصالحة ولا لا (انا حاسة ان انا ما غلطت)

    و خالتى بتقولى لا تخافى هصالحم اليوم باليل
    مش عارفة اوافقها ولا لا

    بليز ساعدونى انا مش عارفة انا بحبة ولا لا و ايش ال مخلينى متمسكة بية اوى كدة
    و مش عارفة اوافق خالتى انها تصالحنا ولا لا

    بليز اعطونى رأيكم و لو فى اى سؤال اسألوا و راح ارد


    (اسفة جدا على الاطالة بس فعلا انا محتاجة مساعدة و نصيحىلأنى متبهدلة بقالى 3 سنوات)




  2. #2
    مــــبـــــدع الصورة الرمزية اسطورة حب
    تاريخ التسجيل
    17-12-2008
    المشاركات
    440

    رد: بليز ساعدونى و اعطونى رأيكم

    مبين يأختي انك انتي الي ميته عليها وهو ولاهمه وباين انا شاف له شوفه تانيه وبصراحه رخصتي نفسك له كتييير والدليل انا كل شي بمقابل وكيف يسمح لنفسه انا يهددك ياتعملي معاي يااروح لغيرك انتي بهالحاله المفروض تقولي له في ستين داهيه ونتي الي تتركيه موهو هذا انساان مايستحقك انصجك لاتجري وراااه احقريه لغاية مايجي هو الك وبرضو لاترجعي له لانه انسان غير وفي وعلى قولة المثل وعذرا ذيل ال....... عمره مايتعدل حرااام عليكي نفسك لاحظي كيف كنتي ولا ايش وصلتي كنتي ماترضي باقل شي والحين وصلت لعلاقه كامله بدون لمس عضوك برايك ويش باقي وشكله يضغط عليكي بهالحركه عشان تسلميه نفسك بسهوووووله ارجوووكي من اخت لاختها اتركيه انتي وترى بتتعبي بالاول بس بعدين بترتاحي هذي كرامتش لاترخصيها لاي رجل بالعالم وصدقيني رااااح تلاقي الانسان الي يستاهلك وانشالله ربي بيوفقش خيتوووو واي استفساار حاضره
    بالتوفيق


  3. #3
    مــــبـــــدع الصورة الرمزية موناليزا اللذيذة
    تاريخ التسجيل
    04-06-2008
    المشاركات
    324

    رد: بليز ساعدونى و اعطونى رأيكم

    اعتقد موضوع زي دا ما يبيله نقاش او سؤال
    واحد زي دا المفروض انتي اول من يقرر انه يتركه ويبتعد عنه
    من غير ما تسالي حد او تشاوري
    انتي وحدة متعلمة وفاهمة ومش صغيرة
    يعني ادرى واخبر بيه
    وعارفةومتاكدة انه انسان بدويلعب بيك ويتسلى الى ان يصل لغايته
    حياتي هولو بيحبك كان عمل شي في التلات سنين الماضيه يثبت لك انه فعلا يحبك
    بس الواضح انه واخدك للتسلية فقط
    حتى يقع على فريسة اخرى واللي هو اكيد الان وجدها
    عشان كدة هو بدا يتهرب منك
    انت المفروض تقرري تسيبيه من الان
    في البدايه طبعا اكيد حيكون الموضوع صعب عليك لانك فعلا حبيتيه بس صدقيني مع الايام حتنسيه وتتخلصي من كابوس ذكراه خصوصا لو شغلتي نفسك باشياء هي اهم وركزتي على مستقبلك ودراستك اللي هم بس حينفعوك مستقبلا


    هذه قناعاتي وهذه افكاري
    وهذه كتاباتي بين ايديكم
    اكتب ما اشعر به
    واقول ما انا مؤمن به
    انقل هموم غيري بطرح مختلف
    وليس بالضرورة ما اكتبه يعكس حياتي الشخصية
    هي في النهاية مجرد رؤية لأفكاري


  4. #4
    عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    12-12-2008
    المشاركات
    80

    رد: بليز ساعدونى و اعطونى رأيكم

    مشكورين على الرد

    بس المشكلة انى مش قادرة انى اتركة

    فى انتظار اراء البقية




  5. #5
    عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    12-12-2008
    المشاركات
    80

    رد: بليز ساعدونى و اعطونى رأيكم

    xبليز اريد باقى الاراء




  6. #6
    عضو فعال الصورة الرمزية شاااااهين
    تاريخ التسجيل
    02-04-2008
    المشاركات
    31

    رد: بليز ساعدونى و اعطونى رأيكم

    أصحي يا حلوه

    الود ده بالمختصر المفيد لعااااب

    ياكلك لحم و يرميييك عظم




  7. #7
    عضو نادي الألف الصورة الرمزية *فضفضه*
    تاريخ التسجيل
    27-07-2008
    المشاركات
    4,695

    رد: بليز ساعدونى و اعطونى رأيكم

    يا اختي وربي صدمتيني انت واعيه وعارفه بتعملي ايه الا شرفك يا اختي والشرف مو نقط دم بس لالالالالالالالالا حاجه كبيره بكثير والولد لو فعلا بيحبك مايلمسكيش ولا يعرض صمعتك لشك الي يحب فعلا ما بيوعد وعود فارغه بيعمل واقله كان راح خطبك من اهلك يا اختي لو انت حاسة انك معملتيش شي انا اقلك لا انت عملتي كثير وبتعصي ربنا و مسايره هوى نفسك لنفترض انك حتموتي دلوقتي طب حتقول لربنا ايه وحيكون مصيرك ايه اتضنين الجنه الله اعلم ولا حد ضامن عمري جزء من الثانيه انت لا بيتحبيه ولا بتهببي شي انت دلوقتي وحالا تتركيه وتوبي لربنا وتستغفري كثير لعل الله يقبل توبتك هي الهين وتزني يا اختي فما بالك الي بتعمليه وليه راضيه على روحك الاهانات الي بيهينك بيها وليه بتسمحيل كل ما اشتهى الجنس الحيواني الحرام بينكم يجيلك ويفرغ فيكي شهوته انت انسانه فكوني انسانه حقا وترفعي عن البلاوي والاثام دي العمر لحظه يا اختي فلا تقضيها فيما لا يسرك يوم القيامه حين يسال خليلك امام الحشر فيفر منك ويهرب وينكرك لكن رب العباد مطلع على كل شيء ولن ينجى حد من فعلته واعلمي ان ماتفعليه معه رب السماوات والارض مطلع عليه وغاضب عليك فلا تشتري رضا بشر مقابل غضب الرب ولا تفضلي سخط الملائكة عليك ولا تقولي احبه والخرابيط دي لا حب في معصيه الله ولا مباركة فيه من الله تعالى لانه حراااااااااااااااام يا بنت الناس كوني انسانه ذات دين واخلاق وارتقي عن التشبه بالحياوانات فالحيوان هو المخلوق الوحيد الذي لا يخضع لشيء لا قانون ولا اخلاق ولا اعراف ولا شيء لكنه افضل منا احيانا بكثير اتعلمين بماذا بعبادة الله دائما وابدا خالصه صافية
    لنفسك عليك حق ولربك ولوالديك فلا تهينيها اكثر ولا تحطي راسك في الرمل وتقولي اني لست على خطا اعترفي بخطاياك واعزمي امرك وتوبي فباب الثوبة مفتوح للكل واعلمي انه لن يذلك ولن يجرحك احد الا بمساعدتك فلا تعطيه رقبتك وتتوقعي عدم قتله لكي ثلاث سنوات في المعصيه فلا تتوقعي ان عمرك قد يكون فيه ثلاث سنوات اخرى كهاته عجلي بالثوبه واتركي عنك هذا الولد فوالله لا يحبك حبا في الله لانه لا يعرف سبيلا الى الله
    اختي حياتك اختيارك فها هي الان امانة بين يديك فحافظي عليها او دمريها فستاحسبي عليها كيفما هي
    ارجوا من الله لك الثوبه والمغفره


  8. #8
    كاتب متميز
    تاريخ التسجيل
    28-11-2008
    المشاركات
    116

    رد: بليز ساعدونى و اعطونى رأيكم

    ارميه في الزباله الي مايبينا مانباه


    حبيبي حياتي انت :(اذالم تكن قدري فقدكنت اختياري)


  9. #9
    مــــبـــــدع
    تاريخ التسجيل
    08-01-2009
    المشاركات
    224

    رد: بليز ساعدونى و اعطونى رأيكم

    شوفي أختي

    اتركيه انتي

    هو راح يتركك أول مايلاقي وحدة ياخذ منها كل شيء ( رصيد مكالمات وصرف كافيهات وجنس ومكالمات اباحية)

    اتركيه من اجل نفسك

    والاهم من اجل مرضاة ربنا عليكي

    كافي تبهدلي بنفسك وتنزليها لمستوى وضيع

    كل شيء واضح قدام عنيك لكن انتي تتحججي بحبك له

    هذا واد لعاب وحقير

    اصحي



    اضغط هنا واستمع إليه وأنت -أنتِ -تتصفح الانترنت
    http://www.tvquran.com/maher.htm


  10. #10
    عضو فعال
    تاريخ التسجيل
    08-11-2008
    المشاركات
    48

    رد: بليز ساعدونى و اعطونى رأيكم

    هذا حيوان ما يستحق شئ...اتركيه فلا خير لكي فيه...انت تنازلتي كثيرا عن كرامتك وها سبب معاناتك الان واعلمي انه حتي لو تزوجك -ان تزوجك اصلا- لن ينالك الا التثليل من كرامتك لانك وافقتي علي ذلك من البداية


    ربما نستطيع ....


  11. #11
    عضو نادي الألف الصورة الرمزية جوكر خايب
    تاريخ التسجيل
    27-12-2008
    المشاركات
    1,473

    رد: بليز ساعدونى و اعطونى رأيكم

    هذا بيلعب بيك ز بعدين فيه شباب كتير بالحلال اقصد هذا مستفاد منك رصيد و بتصرفي عليه و كمان بيعمل كل حاجة معاك يعني
    انتي الوحدية الي خسرانه
    كبري الجمجمة و سيبيه ده ابن حرام




  12. #12


  13. #13
    كاتب متميز الصورة الرمزية @ شرقاويه @
    تاريخ التسجيل
    11-11-2008
    المشاركات
    117

    رد: بليز ساعدونى و اعطونى رأيكم

    ارميه في الزباله الي مايبينا ما نباااه




  14. #14

    رد: بليز ساعدونى و اعطونى رأيكم

    الاعضاء ماقصروا
    انت الاوهمه نفسك انك بتحبيه
    صدقينى لو ظهر انسان اخر وعرض حبه عليك
    مع الوقت حتنسى التانى
    حق يعمل كده فيك
    لانه واثق انك كده كده حتصالحيه
    صدقينى ابعدى عنه تماما قبل فوات الاوان وانسيه
    ده مش ممكن يكون انسان ولا يستاهل
    وكده كده يجى وقت ويسيبك
    سبيه انت افضل علشان ماتتعذبيش
    واشغلى نفسك باىشى وانسيه تماما





    [COLOR="Blue"]
    ربى اشرح لى صدرى ويسر لى امرى
    [/COLOR]
    [COLOR="DarkOrange"]
    دعواتكم لى
    [/COLOR]


  15. #15
    مــــبـــــدع
    تاريخ التسجيل
    10-08-2008
    المشاركات
    454

    رد: بليز ساعدونى و اعطونى رأيكم

    أختي انتي ابتعدي عنه

    اذا هو فعلاً يحبك حيجي لك ويتقرب منك

    اذا جا إلك قولي له يخطبك من اهلك

    واذا فعلاً تقدم لك... ارفضيه حتى يتأدب وما يلعب ببنات الناس




+ الرد على الموضوع
صفحة 1 من 3 1 2 3 الأخيرةالأخيرة

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 0 (0 من الأعضاء و 0 زائر)

     

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك